ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

حجت الاسلام نظافت از چهره های سرشناس فرهنگی مشهد مقدس با انتقاد از کشانی که به تخرب علیه قالیباف می پردازند می گوید که «من تمام شایعات و ابهاماتی را که درباره آقای قالیباف مطرح است را بررسی کردم، هیچ کدام از اینها سند محکمی نداشت، حرف بی سند زدن یعنی تهمت، و تهمت، حرام مسلم است.» مشروح گفتگوی فردا با ایشان به این شرح است؛
به نظر شما شرایط لازم برای یک ریاست جمهور چیست؟ این روزها مسائل مختلفی در این باب طرح می شود که ..
معیارهای کاندیدای اصلح در یک حد از اهمیت نیستند. برخی از معیارها فضیلتند، اما برخی ازمعیارها اگر نباشند ضربه کاری به مملکت میزنند. ما دنبال فردی هستیم که بتواند به تعبیر رهبری بار سنگین مدیریت اجرایی کشور را بردوش بکشد. کسی که میخواهد رئیس جمهور شود، ابتدا باید قدرت اجرایی او احراز شود سپس دیگر شاخص ها و فضائل مورد بررسی قرار میگیرد. ما نمی توانیم به تقوای صرف و به فضیلت های معنوی صرف اکتفا کنیم. ما سوار اتوبوسی می شویم که به راننده آن اطمینان داشته باشیم، و عبور از گردنه های سخت را در کارنامه او دیده باشیم، همین معیارها در مورد قوای سه گانه دیگر هم صادق است.
مثلا رئیس قوه قضائیه اولا باید قاضی بودنش احراز شود، بعد به دیگر شاخص ها که می گویند باید بپردازیم، اینکه بگویند ان شاالله چنین میشود و چنان می شود و خدا کمک می کند این دلیل نمی شود. خدا به ما عقل داده و باید اول مبانی عقلی طی شود و کسانی که توان اجرایی را نداشته باشند نمی تواند در این مسیر موفق باشند. افرادی که توان اجرایی را نادیده گرفته اند، برای مسائل شخصی خود هم این کار را نمی کنند. فرض کنید کسی نیاز به جراحی داشته باشد، شاخصش تنها این نیست که این جراح ساده زیست است، مردمی است، یا فضیلت های شخصی دارد یا ندارد، بلکه در درجه اول باید ببینند سابقه جراحی دارد یا ندارد، بعد بررسی می کنند از میان اینها، می گویند آن کس که فضیلت های معنوی بیشتری دارد برای جراحی بهتر است. اگر به جراح بدون سابقه ،بدن خودرا دراختیار قرار نمی دهید، چگونه می شود مملکت را دراختیار کسی قرار داد که سابقه اجرایی ندارد.

-شما بعنوان کسی که سالها دکتر قالیباف را می شناسید و از زمان جنگ با ایشان بودید تخریب ها و شایعات حول محور آقای قالیباف را چگونه ارزیابی می کنید؟
پناه بر خدا، امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را که دیدیم حق است و آنچه را که شنیدیم باطل حساب کن. در رابطه با هر کاندیدا ولو مخالفان تقوا و انصاف را باید رعایت کرد، در رابطه با آقای قالیباف و سایر و بسیاری از کاندیداها این روزها بازار شایعات داغ است. من تمام شایعات و ابهاماتی را که درباره آقای قالیباف مطرح است را بررسی کردم، هیچ کدام از اینها سند محکمی نداشت، حرف بی سند زدن یعنی تهمت، و تهمت، حرام مسلم است. دوستانی که تأکید بر گفتمان تقوا و گفتمان انقلاب اسلامی و تقوا دارند باید مراقب باشند که در دام تخریب نیفتند.
 قرآن کریم میگوید: وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ‌ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا . البته ما نمی خواهیم بگوییم کسی بطور مطلق نقطه منفی ندارد، بله دیکته نانوشته غلط ندارد. هرچه کار اجرایی بیشتر، احتمال خطا هم بیشتر. باید در کارنامه افراد انصاف را رعایت کرد. چقدر خوب بود که هواداران و کاندیدا سلائق دیگر کاندیداها را هم نادیده نمی گرفتند. مثلا فضائل فراوان دکتر جلیلی را نباید نادیده گرفت. گفتمان قویِ آقای دکترحداد را و سابقه طولانی در انقلاب را نباید فراموش کرد، و همچین در مورد آقای دکتر ولایتی و غیره.
دوستان احتمال بدهند که آقای قالیباف در مرحله دوم رقیبِ آقای روحانی و آقای عارف بشود. توضیح بدهند پارادوکسِ ایجاد کرده شان را چه خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.